Friday, January 21, 2011

Morning Brief: local effort to by Globe gets some backing; BBC's Good Food Magazine releases iPad edition

Chicago, Illinois: It is six degrees below zero outside this morning. The good news is that it is -13 in Winnipeg -- it should always be colder in Winnipeg than where ever you are at, don't you think?

The Boston Globe reports this morning that the efforts of Aaron Kushner, a local entrepreneur and current CEO at The 2100 Trust, has gotten the backing of two members of the Taylor family. The Taylors, which for generations owned the daily newspaper, were unsuccessful in their bid for the Globe a couple of years back.

Does anyone else think that the idea of the NYT selling the Globe is a very bad idea -- kind of like selling Babe Ruth to the Yankees. OK, maybe not like that.


Photobucket
Back in March of last year, as the Tories were about to take power in the UK, talk was of trimming back the BBC including stopping the autonomous public service broadcaster from building and launching mobile applications. Well, that all got worked out -- though the Beeb will be divesting some print properties -- and the 1922-founded broadcaster will continue to develop for mobile and tablets.

One product recently released is an iPad edition of their magazine Good Food -- ironically one of the magazines that may be divested.

The app itself is free and comes with a preview issue -- a modified version of the November 2010 edition. If you want to buy the January edition it will cost $2.99. The app description says that the price is £1.79 for the first three months.
PhotobucketInterestingly, the app allows print subscribers to sign-in and access the content for free. "Already subscribe to the print edition? Access to this interactive issue is absolutely FREE – just download the app and sign in with your subscriber details."

Isn't this precisely what some publishers have been wanting to do, but claiming Apple won't let them. Maybe the issue is that it all takes place within the app, I don't know, though it may have to do with the fact that none of this involves access to the website.



You had to figure this was coming: Andy Coulson, the former editor at Murdoch's News of the World, has resigned his positions as director of communications for the Tory government. "When the spokesman needs a spokesman, it's time to move on," Coulson was quoted as saying by The Guardian.

If you haven't been following this, this whole mess involves phone hacking that took place at the tabloid newspaper. The paper was reported to have used private investigators to gain access to the mobile phone accounts of persons of interest to the paper.

If you think it odd that an editor of a Murdoch paper embroiled in scandal could become communications director at Downing Street, you should remind yourself that most of the prospective Republican candidates for president are currently on the payroll of News Corp. Fun times ahead.

0 Comments: